« Terug naar overzicht

Nieuwsblad - 9/9/2017 - Maxime in eigen modecollectie naar BK wakeboarden

IZEGEM - Als hij niet op school zit of op zijn wakeboard staat, kan je Maxim Pattijn (21) achter zijn tekentafel vinden. De jonge ondernemer ontwerpt zijn eigen kledinglijn ‘Wakelife’.

Twee jaar geleden startte de student grafische en digitale media met Wakelife. Hij wilde zelf iets creëren en kwam, via zijn grafische opleiding, bij het idee om in de designwereld te stappen. Hij begon met het ontwerpen van T-shirts en truien. Toen hij die droeg, kreeg hij fijne reacties. Vrienden waren geïnteresseerd om de kleding ook te kopen. Wakelife was geboren.

De kleding die Maxim ontwerpt, is gebaseerd op de ‘perfecte levensstijl’ van de wakeboarders. Ze moet zon, zee en strand uitstralen. “Eind oktober komt de nieuwe wintercollectie uit. Die is meer geïnspireerd door het snowboarden”, legt de twintiger uit.

Alles wordt in Izegem geproduceerd. Bij de start van Wakelife kocht Maxim vijftig T-shirts en truien aan in Engeland. Met de verkoop van die eerste lichting, schafte hij zich machines aan. “De kleding bestel ik uiteraard. Maar het ontwerpen en het drukwerk doe ik zelf. Gelukkig steunen mijn ouders me en heb ik een lokaal gekregen voor mijn machines in hun bedrijf, reclamebureau Artex.”

Voorlopig ligt de focus op kleding, maar Maxim maakte ook al telefoonhoesjes en verkoopt drijvende zonnebrillen. Hij hoopt binnen enkele jaren te kunnen verkopen via winkels, maar voorlopig gebeurt dat nog uitsluitend online.

Geen podiumplaats

Naast zijn studie en het ontwerpen voor Wakelife, staat Maxim gemiddeld twee keer per week op zijn wakeboard. Volgende week zaterdag, op 16 september, doet hij mee aan het clubkampioenschap. Op 23 september is er het BK, ook in Izegem. Hij wil het daar zo goed mogelijk doen, maar is realistisch.

“Een podiumplaats zit er voor mij niet in. Ik wil vooral fun hebben. Zo is het ook met Wakelife. Het is geweldig om mensen tegen te komen die mijn ontwerpen dragen. Ik had nooit durven te dromen dat het nu al zo’n groot succes zou worden.”

Het Nieuwsblad - 09/09/2017 door Stephanie Demasure - foto (SDI)

« Terug naar overzicht